Tuesday, February 8, 2011

Sebuah Hasil Seni

Aku cemburu bila melihat seseorang yang mampu melukis sebuah potret... Bakat yang ada pada seseorang pemotret(betul ke ayat ni) bukan senang untuk dimiliki... Sebagai contoh, AKU sendiri. Meskipun telah mendapat tunjuk ajar dari mak aku sendiri, namun masih gagal untuk melakarkan sebuah potret yang cukup sempurna. Tapi xmengapa... Kerana cakap cikgu aku, Cikgu R(bukan nama sebenar), practice makes perfect..   Apa yang aku nak bagi tau korang semua ialah, bagiku, IBUKU merupakan seorang pelukis yang sangat berbakat(meskipun kerjayanya bukan sebagai seorang pelukis) dan sangat aku kagumi. Antara karya-karya yang dihasilkan oleh ibuku dalam masa yang singkat ialah:

Agak-agak korang kenal x gambar-gambar kat atas ni ?

Gambar kat bawah ni lak, juga dilukis oleh ibuku tapi mendapat sikit sentuhan dari aku(nasib baik gambar tu xrosak dek kerana tangan aku ni gatal-gatal nak bagi sentuhan kat gambar tu)

ni lah gambar sebenar die...saje letak cmni bagi senget kepala korang..
hrm.. Apa pandangan korang? Agak-agak mak aku ni sehebat Leonardo da Vinci tak? Aku juga turut menghasilkan karya(yang sememangnya tak seberapa)

ni gambar bangunan kat sekolah aku
xla hebat sangat. Tapi aku harap satu hari nanti aku akan mampu melukis sehebat ibuku dan juga orang yang sangat aku kagumi dalam bidang seni, DATUK LAT

No comments:

Post a Comment