Thursday, February 17, 2011

amina

Salam.ok.. Aku ada bende best yang nak share dengan korang semua.. Ada dua buah buku yang menarik. (sekurang-kurangnya tidak sebosan buku bio korang).
dua buah buku seperti yang tertera kat bawah ni..


Biar aku cerita kat korang satu-satu dulu.. Bermula dengan Panglima Awang.. Buku ini mengisahkan tentang seorang pahlawan Melaka yang bernama Panglima Awang(mmg la dah tajuk buku die pun Panglima Awang). Menurut buku ni, yang ditulis oleh Harun Aminurashid, Panglima Awang merupakan orang pertama yang mengelilingi dunia..tapi sayang seribu kali sayang, tiada mana-mana catatan sejarah yang mencatatkannya kan? Begitulah sedihnya cerita ini, malah, Panglima Awang turut dihantar oleh portugis yang menawan melaka untuk dijual..so, untuk mengetahui kisah penuh Panglima Awang, korang cari lah kat kedai buku.
Hrm, next book pasal Amina...Amina ni merupakan seorang perempuan(xkan lelaki kot)dan aku xrasa die melakukan pembedahan untuk tukar jantina..buku Amina ni mengisah kan tentang seorang Wanita Nigeria(kot) yang memperjuangkan hak asasi dan hak-hak wanita di negaranya. Kesian negaranya teruk ditindas oleh rakyatnya sendiri. Konsep negaranya senang shj, Yang kaya makin kaya, yang miskin makin miskin.. So, atas dasar kesedaran, Amina mula la membela nasib mereka.. Kisah selanjutnya, korang baca lah sendiri..

No comments:

Post a Comment