Thursday, February 17, 2011

Garena

Salam...hrm Aku nak cerita kan korang pasal garena nie yang mana aku yakin gamer kat luar sana tentu tau logo yang aku letak kat atas ni..Apa yang aku nak tulis kat sini bukan nak memperkenalkan garena ni pada korang ataupun menceritkan sejarah garena ni(sebab aku sendiri pun xtau)..Tapi biarlah aku bagi sikit intro bt mereka yang terpinga-pinga. Untuk perngetahuan korang, Garena ni merupakan tempat dimana Gamer-gamer dari merata tempat berkumpul dan main game.Contoh game yang diorang main cm cs dan dota.Apa yang aku nak cerita ialah masalah RACIST  yang berlaku di Garena.Mungkin ramai yang dah sedia maklum akan isu ni. Yang Cina mengutuk bangsa Melayu, dan Melayu mengutuk bangsa Cina. Persoalannya;
  1. Sampai bila ?
  2. Mengapa ?(aku xrasa sebb pro or noob,reason yang mudah Melayu ada yang noob, Cina pun Ada yang noob)
  3. Nak main game ke nak bergaduh ?
  4. Ini tempat Politik ke?
Kesemua persoalan tersebut masih bermain-main dibenak fikiranku.. Mungkin ada yang mengatakan aku kolot atau bangang kerana menulis artikel berkenaan dengan garena, tapi, fikir-fikirkanlah, adakah kita mahu peristiwa hitam 13MEI  berulang kembali hanya semata-mata kerana Garena(ceh, ye ke?)? Mahukah kita hidup dalam keadaan yang tidak tenteram ? Sedarlah wahai rakyat MALAYSIA  (eh apsal biru?) mengapa perlu sering bertengkar ? Bersama-samalah kita berganding bahu dalam game ini(tetibe je bersemangat) Hentikanlah RACIST yang berlaku di Garena. Bersama-samalah kita menyahut seruan 1 MALAYSIA.

1 comment: