Thursday, March 10, 2011

blam! blam! blam!

Assalamualaikum. Dengan penuh rasa bongkak rendah diri, aku ingin bertanya kepada anda semua, biasakah kita mendengar atau pun menonton cerita-cerita perang ataupun yang berkaitan dengan tentera? Sudah semestinya biasa dan saya yakin, ramai yang meminati cerita-cerita aksi, ganas, dan berunsurkan perang seperti ini, kan? Dan sudah semestinya lambang ataupun gambar-gambar dibawah ini tidak asing bagi mereka yang meminati cerita-cerita perang.


Dan beberapa lagi cerita perang yang lain, macam Pearl harbour(babi cerita taun bila ni) dan bnyak la lagi(sial xingat). The point is(gedik sikit) kenapa kita biasanya mendengar cerita yang berkisar tentera-tentera Amerika Syarikat?
Kalau aku tanya korang semua hal-hal yang berkaitan tentang tentera Malaysia, mesti korang semua terpinga-pinga unless la korang bdak ramc ke atau korang mmg askar.. kan? Apa yang aku nak tanya korang semua, Hebat sangat ke tentera Amerika Syarikat ni? Aku nak tanya korang semua, sapa yang selamat kan tentera Amerika Syarikat masa Black Hawk Down tu? obiusly cerita black hawk down creepy crap! Pergi matilah apa orang nak cakap. Dan kalau korang rasa ni cerita lama, aku tunjuk kat korang kes baru.  
Siapa yang kalahkan lanun Somalia?
Amerika Syarikat ke? Bela la. Kat movie je hebat. mungkin ambik sikit cakap Ray William Johnson, internet(media massa) famous = real life loser
So aku teringin sangat nak bertanya... Bila la cerita pasal kehebatan Tentera Malaysia nak ditayangkan? ye aku tau. Memang ada cerita pasal tentera darat kita, tapi berapa lah sangat? mcm Leftenan Adnan, Sarjan Hassan dan apa lagi? tapi at the end of the story, jepun menang? Memang Terbaek la! So aku sangat berharap la, production-production yang hebat kat Malaysia ni mcm KRU STUDIOs boleh mengeluarkan cerita yang mampu mengangkat martabat tentera Malaysia suatu hari nanti... AMIN


1 comment: